Suita 3-5-7 // na kwartet smyczkowy i publiczność dziecięcą - Jarek Kordaczuk
kwartet smyczkowy, muzyka dla dzieci, muzyka współczesna wykonywana przez dzieci, interakcja z publicznością, muzyka interaktywna, utwór muzyczny interaktywny

Suita 3-5-7 Trzyczęściowy utwór na kwartet smyczkowy i dyrygowaną publiczność dziecięcą Zamówienie: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej Suita Suita 3-5-7W swych podstawowych założeniach utwór ma charakter edukacyjny i jest kierowana do dzieci w wieku 7-12 lat. Cel jest bardzo prosty: rozbudzenie świadomości metrorytmicznej. A dokładniej, uświadomienie młodym słuchaczom, że w muzyce istnieje coś takiego jak metrum i że wbrew muzyce popularnej, która ich dziś otacza nie musi ono być wyłącznie dwudzielne! Zatem zadaniem utworu jest nauczenie młodego słuchacza rozpoznawania innych niż dwudzielne podziałów metrycznych, a w szczególności przekonanie go, że grupowanie metryczne na 3, 5 czy 7 może być co najmniej równie ciekawe co wszechobecne w jego doświadczeniach muzycznych podziały na 2 i 4. Naturalnie, idea przedsięwzięcia jest taka by cel ten osiągnąć używając jak najmniejszej ilości słów kierowanych do słuchaczy. Po krótkim wprowadzeniu publiczność dziecięca wraz z kwartetem smyczkowym wykonuje utwór wyłącznie w oparciu o gesty dyrygenta. Utwór został zamówiony przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej.Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu„Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.  fot. Piotr Bedliński Prawykonanie Suita 3-5-7 - prawykonanieData i miejsce prawykonania: 8.12.2015, Poznań, Centrum Sztuki Dziecka, Scena WspólnaWYKONAWCY:Kwartet ZłotnickiAndrzej Hop – I skrzypceDorota Kwiecińska-Erens – II skrzypceLech Bałaban – altówkaAgnieszka Bałaban – wiolonczelaPubliczność dziecięcaJarosław Kordaczuk - dyrygent  fot. Piotr Bedliński Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Basia RaduszkiewiczMuzyka improwizowana
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne

Suita 3-5-7

Trzyczęściowy utwór na kwartet smyczkowy i dyrygowaną publiczność dziecięcą


Zamówienie: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej


3
Suita 3-5-7, część 1 - "3"

Kwartet Złotnicki: Andrzej Hop – I skrzypce, Dorota Kwiecińska-Erens – II skrzypce, Lech Bałaban – altówka, Agnieszka Bałaban – wiolonczela
Publiczność dziecięca
Jarek Kordaczuk - dyrygent

Centrum Sztuki Dziecka, Scena Wspólna, Poznań 2015
5
Suita 3-5-7, część 2 - "5"

Kwartet Złotnicki: Andrzej Hop – I skrzypce, Dorota Kwiecińska-Erens – II skrzypce, Lech Bałaban – altówka, Agnieszka Bałaban – wiolonczela
Publiczność dziecięca
Jarek Kordaczuk - dyrygent

Centrum Sztuki Dziecka, Scena Wspólna, Poznań 2015
7
Suita 3-5-7, część 3 - "7"

Kwartet Złotnicki: Andrzej Hop – I skrzypce, Dorota Kwiecińska-Erens – II skrzypce, Lech Bałaban – altówka, Agnieszka Bałaban – wiolonczela
Publiczność dziecięca
Jarek Kordaczuk - dyrygent

Centrum Sztuki Dziecka, Scena Wspólna, Poznań 2015

Suita 3-5-7

W swych podstawowych założeniach utwór ma charakter edukacyjny i jest kierowana do dzieci w wieku 7-12 lat. Cel jest bardzo prosty: rozbudzenie świadomości metrorytmicznej. A dokładniej, uświadomienie młodym słuchaczom, że w muzyce istnieje coś takiego jak metrum i że wbrew muzyce popularnej, która ich dziś otacza nie musi ono być wyłącznie dwudzielne! Zatem zadaniem utworu jest nauczenie młodego słuchacza rozpoznawania innych niż dwudzielne podziałów metrycznych, a w szczególności przekonanie go, że grupowanie metryczne na 3, 5 czy 7 może być co najmniej równie ciekawe co wszechobecne w jego doświadczeniach muzycznych podziały na 2 i 4. Naturalnie, idea przedsięwzięcia jest taka by cel ten osiągnąć używając jak najmniejszej ilości słów kierowanych do słuchaczy. Po krótkim wprowadzeniu publiczność dziecięca wraz z kwartetem smyczkowym wykonuje utwór wyłącznie w oparciu o gesty dyrygenta.

Utwór został zamówiony przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu
„Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie” realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.



 



fot. Piotr Bedliński