Chromofonobus :: animowana wycinanka z muzyką syntetyczną - Jarek Kordaczuk
film animowany, wycinanki kartonowe, abstrakcyjne dźwięki i abstrakcyjne obrazy, grafika komputerowa, animacja komputerowa. Film Chromofonobus synchronizowany jest z muzyką syntetyczną, czyli muzyka syntetyczna i muzyka elektroniczna. Dźwięki muzyczne pochodzenia syntetycznego. Technika poklatkowa filmu połączona z przetwarzaniem dźwięków syntetycznych i dźwięków analogowych generowanych przez Doepfer Dark Energy, wykorzystana elektronika muzyczna, syntezator analogowy.

Chromofonobus Film animowany w technice wycinankowej z muzyką syntetyczną animacja Adam Smoczyński muzyka Jarek Kordaczuk zamówienie Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu Jak do tego doszło? Jak doszło do powstania Chromofonobusa? Chomofonobus to kolejny efekt współpracy mojej z Adamem Smoczyńskim. Zadanie polegało na stworzeniu filmiku animowanego, w którym zmiany i ruch kolorów i kształtów znajdują swoje analogie w fluktuacjach barw i rytmie dźwięków. Od typowego zadania napisania muzyki ilustracyjnej do filmu nasze różniło się głównie tym, że wszystko miało się odbywać na stosunkowo wysokim poziomie abstrakcji. Zatem zadanie mieliśmy zdefiniowane. Zabraliśmy się ostro do pierwszej fazy roboty: cierpliwego oczekiwania na wizję czyli natchnienie. Czekaliśmy pracowicie i sumiennie, bez wytchnienia. Czekaliśmy dzień i noc. A nad ranem nas olśniło... słońce. A chwilę potem olśnił nas także pomysł. Połączmy świat geometrycznawo-kartonowych kolorów i kształtów z ruchomymi dźwiękami analogowo-syntetycznymi! Genialne. I tak pobudzeni i samonapędzeni ciężko oczekiwanym olśnieniem przystąpiliśmy do fazy drugiej: usnęliśmy!... Faza trzecia, realizacja pomysłu, w porównaniu z dwiema poprzednimi była lekka, łatwa i przyjemna. Zwykłe takie tam wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, ciach, plaś, pstryk, plum, brum, bum, tarara, ciach, plaś, pstryk, plum, brum, bum, tarara, ciach, plaś, pstryk, plum, brum, bum, tarara, cia, pla, pst, plu, br, bu, ta, cia, pla, pst, plu, br, bu, ta, ci, pl, ps, pl, b, b, t, ... A tu film w międzyczasie sam się zrobił!   Obrócony kadr z filmu Chromofonobus.   Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Basia RaduszkiewiczMuzyka improwizowana
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne

Chromofonobus

Film animowany w technice wycinankowej z muzyką syntetyczną

animacja Adam Smoczyński
muzyka Jarek Kordaczuk

zamówienie Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu

Chromofonobus
animacja Adam Smoczyński
muzyka Jarek Kordaczuk
Jak doszło do powstania Chromofonobusa?

Chomofonobus to kolejny efekt współpracy mojej z Adamem Smoczyńskim. Zadanie polegało na stworzeniu filmiku animowanego, w którym zmiany i ruch kolorów i kształtów znajdują swoje analogie w fluktuacjach barw i rytmie dźwięków. Od typowego zadania napisania muzyki ilustracyjnej do filmu nasze różniło się głównie tym, że wszystko miało się odbywać na stosunkowo wysokim poziomie abstrakcji. Zatem zadanie mieliśmy zdefiniowane. Zabraliśmy się ostro do pierwszej fazy roboty: cierpliwego oczekiwania na wizję czyli natchnienie. Czekaliśmy pracowicie i sumiennie, bez wytchnienia. Czekaliśmy dzień i noc. A nad ranem nas olśniło... słońce. A chwilę potem olśnił nas także pomysł. Połączmy świat geometrycznawo-kartonowych kolorów i kształtów z ruchomymi dźwiękami analogowo-syntetycznymi! Genialne. I tak pobudzeni i samonapędzeni ciężko oczekiwanym olśnieniem przystąpiliśmy do fazy drugiej: usnęliśmy!... Faza trzecia, realizacja pomysłu, w porównaniu z dwiema poprzednimi była lekka, łatwa i przyjemna. Zwykłe takie tam wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, wycinanie, układanie, fotografowanie, plumkanie, kręcenie gałkami, wpatrywanie w ekran, słuchanie, ciach, plaś, pstryk, plum, brum, bum, tarara, ciach, plaś, pstryk, plum, brum, bum, tarara, ciach, plaś, pstryk, plum, brum, bum, tarara, cia, pla, pst, plu, br, bu, ta, cia, pla, pst, plu, br, bu, ta, ci, pl, ps, pl, b, b, t, ... A tu film w międzyczasie sam się zrobił!

 
Obrócony kadr z filmu Chromofonobus.