Fortepian wielodotykowy // rzeźba dźwiękowa - Jarek Kordaczuk
Fortepian wielodotykowy - pierwotny tytuł: Wewnątrz zepsutego fortepianu\". Jest to rzeźba dźwiękowa, rzeźba muzyczna, instalacja przestrzenno-dźwiękowa. Fortepian oraz fortepian preparowany. Dźwięki i odgłosy fortepianu. Czy podobny efekty dźwiękowe można uzyskać preparując pianino. Instalacja dźwiękowo-plastyczna, audiowizualna. Interaktywna rzeźba dźwiękowa - zabawy muzyczne dla dzieci. Uderzanie fortepianu. Rzeźba jako instrument muzyczny. Open piano project.

Fortepian wielodotykowy Rzeźba dźwiękowa. rzeźbiarz: Sebastian Grabowski kompozytor: Jarek Kordaczuk zamówienie: Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu Rzeźba Fortepian wielodotykowyrzeźba dźwiękowa, instalacja interaktywna. Oto niezwykła rzeźba nawiązująca kształtem do fortepianu. Dotykając jej powierzchni wyzwalamy dźwięki pozyskane wyłącznie z wnętrza rzeczywistego instrumentu (Petrof Grand Piano). Jest parę dźwięków typowych, kojarzących się natychmiast z klasycznym brzmieniem fortepianu - to te, które wyzwalamy dotykając rzeźby w okolicach domniemanej klawiatury. Jednak większość odgłosów otwiera przestrzeń dźwiękową znacznie mniej znaną. Wytwarzają ją struny instrumentu uderzane różnymi przedmiotami, rozstrajane, pocierane, preparowane, dźwięki perkusyjne pochodzące z pudła rezonansowego i stalowej ramy fortepianu, nawet pedały i kółka przy nogach mogą pełnić inną niż zazwyczaj rolę. Czasem zabawne, czasem straszne, czasem leniwe, czasem energetyczne - dźwięki ukryte pod powierzchnią rzeźby, uwalniane dotykiem, tworzące niepowtarzalne formy zachęcają do badania jej, zabawy i... muzykowania.   Fot. Piotr Bedliński Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Basia RaduszkiewiczMuzyka improwizowana
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne

Fortepian wielodotykowy

Rzeźba dźwiękowa.

rzeźbiarz: Sebastian Grabowski
kompozytor: Jarek Kordaczuk

zamówienie: Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu


Improwizacja I
Multitouch Piano / sound sculpture
sound design & music by Jarek Kordaczuk
Improwizacja II
Multitouch Piano / sound sculpture
sound design & music by Jarek Kordaczuk
Improwizacja III
Multitouch Piano / sound sculpture
sound design & music by Jarek Kordaczuk

Fortepian wielodotykowy
rzeźba dźwiękowa, instalacja interaktywna.

Oto niezwykła rzeźba nawiązująca kształtem do fortepianu. Dotykając jej powierzchni wyzwalamy dźwięki pozyskane wyłącznie z wnętrza rzeczywistego instrumentu (Petrof Grand Piano). Jest parę dźwięków typowych, kojarzących się natychmiast z klasycznym brzmieniem fortepianu - to te, które wyzwalamy dotykając rzeźby w okolicach domniemanej klawiatury. Jednak większość odgłosów otwiera przestrzeń dźwiękową znacznie mniej znaną. Wytwarzają ją struny instrumentu uderzane różnymi przedmiotami, rozstrajane, pocierane, preparowane, dźwięki perkusyjne pochodzące z pudła rezonansowego i stalowej ramy fortepianu, nawet pedały i kółka przy nogach mogą pełnić inną niż zazwyczaj rolę. Czasem zabawne, czasem straszne, czasem leniwe, czasem energetyczne - dźwięki ukryte pod powierzchnią rzeźby, uwalniane dotykiem, tworzące niepowtarzalne formy zachęcają do badania jej, zabawy i... muzykowania.

 
Fot. Piotr Bedliński