Aequinoctium // na sampler, monoctone i organy - Jarek Kordaczuk
Fara Poznańska - koncert. Improwizacja na trzy instrumenty: organy, monoctone, sampler. Wykorzystanie samplera: przetwarzanie tekstu na żywo. Marta Dramowicz - sampler. Anna Dramowicz - organy. Jarek Kordaczuk - monoctone, programowanie samplera. Iza Kościesza - wejściowy tekst samplera

Aequinoctium Improwizacja na sampler, monoctone i organy inspirowana jesiennym zrównaniem dnia z nocą. Zamówienie: Towarzystwo Przyjaciół Fary Poznańskiej Aequinoctium Aequinoctium na sampler, monoctone i organy.Dzień i Noc są równe, mrok i światło naprzeciw siebie - pij wino dla Bogów, tańcz i czyń miłość w ich wychwalaniuAequinoctium to utwór improwizowany. Zakres improwizacji zasugerowany jest w partyturze graficznej. Utwór składa się z czterech części granych attacca. Przejście do następnęj części sygnalizowane jest dźwiękiem stalowych rur pobudzanych silnikami wibracyjnym. Silnikami tymi oraz syntezatorem modularnym steruje monoctone. Natomiast improwizacja na samplerze oparta jest na tekście związanym z obrzędami równonocy jesiennej. Tekst podrzucony i przeczytany przez Izę, podzielony na fragmenty i mikro fragmenty, manipulowany pokrętłami. Do improwizacji organowych stworzone zostały przeróżne gadżety: stalowe listwy clustrowe na tyle ciężkie by samoczynnie dociskały klawiaturę, lekkie clustry plastikowe dociskane ręką oraz rury imitujące dźwięk uderzanych stalowym młotkiem piszczałek (nie niszczymy instrumentów!).Koncepcja, partytura graficzna, programowanie samplera - Jarek KordaczukTekst wejściowy samplera - Izabela KościeszaPrawykonanie5. Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej24 września 2016, Fara Poznańska, PoznańMarta Dramowicz - samplerJarek Kordaczuk - monoctoneAnna Dramowicz - organy   Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Izabela Kościesza Utwory sonokinetyczne Małgosia Wawruk Matryca sensoryczna Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Jarek Kordaczuk
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne
Muzyka improwizowanaUtwory sonokinetyczne

Aequinoctium

Improwizacja na sampler, monoctone i organy inspirowana jesiennym zrównaniem dnia z nocą.



Zamówienie: Towarzystwo Przyjaciół Fary Poznańskiej


Aequinoctium
Aequinoctium
for sampler, monoctone and organ
by Jarek Kordaczuk

Sampler input text: Izabela Kościesza

Aequinoctium
na sampler, monoctone i organy.

Dzień i Noc są równe, mrok i światło naprzeciw siebie - pij wino dla Bogów, tańcz i czyń miłość w ich wychwalaniu

Aequinoctium to utwór improwizowany. Zakres improwizacji zasugerowany jest w partyturze graficznej. Utwór składa się z czterech części granych attacca. Przejście do następnęj części sygnalizowane jest dźwiękiem stalowych rur pobudzanych silnikami wibracyjnym. Silnikami tymi oraz syntezatorem modularnym steruje monoctone. Natomiast improwizacja na samplerze oparta jest na tekście związanym z obrzędami równonocy jesiennej. Tekst podrzucony i przeczytany przez Izę, podzielony na fragmenty i mikro fragmenty, manipulowany pokrętłami. Do improwizacji organowych stworzone zostały przeróżne gadżety: stalowe listwy clustrowe na tyle ciężkie by samoczynnie dociskały klawiaturę, lekkie clustry plastikowe dociskane ręką oraz rury imitujące dźwięk uderzanych stalowym młotkiem piszczałek (nie niszczymy instrumentów!).

Koncepcja, partytura graficzna, programowanie samplera - Jarek Kordaczuk
Tekst wejściowy samplera - Izabela Kościesza

Prawykonanie

5. Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej
24 września 2016, Fara Poznańska, Poznań

Marta Dramowicz - sampler
Jarek Kordaczuk - monoctone
Anna Dramowicz - organy