Overdrive // na orkiestrę - Jarek Kordaczuk
Overdrive (przesterowanie) utwór na orkiestrę symfoniczną: 3 flety, 2 oboje, 2 clarnety, fagot, waltornia, trąbka, puzon, tuba, skrzypce I, skrzypce II, altówki, wiolonczele, kontrabasy, instrumenty perkusyjne (bębny, talerze, gongi etc.) - czyli drzewo, blacha, smyczki i perkusja. Zamówienie utworu symfonicznego. Symfonia, poemat symfoniczny, wariacje na orkiestrę, muzyka symfoniczna.

Overdrive Utwór dedykowany Państwowej Szkole Muzycznej w Olsztynie z okazji 70-lecia Orkiestra Symfoniczna Państwowej Szkoły Muzycznej w Olsztynie, Marta Dramowicz - dyrygent Zamówienie: PSM w Olsztynie Premiera Overdrive na orkiestrę[z programu]Overdrive, czyli przesterowanie, to rodzaj zniekształceń sygnału, jakie powstają gdy na wejściu układu elektronicznego pojawia się sygnał zbyt silny. Jest to zazwyczaj zjawisko niepożądane, jednak bywa też stosowane celowo, np. w muzyce w układach modyfikujących dźwięk, takich jak fuzz gitarowy czy clipping distortion.Tytuł utworu może kojarzyć się właśnie z takim sposobem wydobywania czy łączenia dźwięków, w którym do głosu dochodzą zjawiska akustyczne traktowane zwyczajowo jako błąd. A co się stanie jeśli takie zjawiska staną się elementem tworzącym formę utworu na tych samych prawach co dźwięki wydobywane i łączone w sposób klasyczny? Utwór Overdrive to właśnie próba połączenia obu sposobów kontrolowania dźwięku i kształtowania formy: klasycznego oraz - nazwijmy go umownie - alternatywnego. Próba, która ma uchylić nieśmiało drzwi, do pokoju z tabliczką "nic w muzyce nie jest przesądzone". Zatem zapinamy pasy i... Overdrive!PremieraOlsztyn, 13 listopada 2015Orkiestra Symfoniczna Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w OlsztynieMarta Dramowicz - dyrygent  Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Izabela Kościesza Utwory sonokinetyczne Małgosia Wawruk Matryca sensoryczna Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Jarek Kordaczuk
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne
Muzyka improwizowanaUtwory sonokinetyczne

Overdrive

Utwór dedykowany Państwowej Szkole Muzycznej w Olsztynie z okazji 70-lecia

Orkiestra Symfoniczna Państwowej Szkoły Muzycznej w Olsztynie, Marta Dramowicz - dyrygent

Zamówienie: PSM w Olsztynie


Overdrive (nagranie dokumentalne)
Jarek Kordaczuk
Overdrive // na orkiestrę

Orkiestra Symfoniczna Państwowej Szkoły Muzycznej w Olsztynie, dyrygent - Marta Dramowicz

Nagranie dokumentalne, premiera 2015

Overdrive na orkiestrę

[z programu]
Overdrive, czyli przesterowanie, to rodzaj zniekształceń sygnału, jakie powstają gdy na wejściu układu elektronicznego pojawia się sygnał zbyt silny. Jest to zazwyczaj zjawisko niepożądane, jednak bywa też stosowane celowo, np. w muzyce w układach modyfikujących dźwięk, takich jak fuzz gitarowy czy clipping distortion.
Tytuł utworu może kojarzyć się właśnie z takim sposobem wydobywania czy łączenia dźwięków, w którym do głosu dochodzą zjawiska akustyczne traktowane zwyczajowo jako błąd. A co się stanie jeśli takie zjawiska staną się elementem tworzącym formę utworu na tych samych prawach co dźwięki wydobywane i łączone w sposób klasyczny? Utwór Overdrive to właśnie próba połączenia obu sposobów kontrolowania dźwięku i kształtowania formy: klasycznego oraz - nazwijmy go umownie - alternatywnego. Próba, która ma uchylić nieśmiało drzwi, do pokoju z tabliczką "nic w muzyce nie jest przesądzone". Zatem zapinamy pasy i... Overdrive!

Premiera
Olsztyn, 13 listopada 2015
Orkiestra Symfoniczna Państwowej Szkoły Muzycznej II st. w Olsztynie
Marta Dramowicz - dyrygent




 





Overdrive directory listing, 1 file(s) found, ready to download after login: