Allegretto distruttivo // Wykład interaktywny \"Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?\" - Jarek Kordaczuk
Wykład muzyczny dla dzieci. Utwór wykonywany wspólnie z dziećmi. Dźwięki zwykłych przedmiotów, obiektów - obiektofony w muzyce. Improwizowany utwór z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku oraz elektroniki - sensory, czujniki ruchu.

Allegretto distruttivo Wykład interaktywny \"Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?\" Muzyka, partytura graficzna: Jarek Kordaczuk Zamówienie: Uniwersytet Dzieci Wykład interaktywny Allegretto distruttivoWykład interaktywny "Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?"Wykład pt. "Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?" opowiada o nietypowych dźwiękach wykorzystywanych w muzyce współczesnej, w szczególności o dźwiękach, które wynikają z różnego rodzaju destrukcji. Przykładem może być tu dźwięk tłuczonego szkła czy granie na zepsutym instrumencie. Wykorzystanie tego typu dźwięków to jeden z najbardziej ewidentnych wyznaczników różnicy pomiędzy muzyką klasyczną a awangardową. Wykład jest rodzajem wprowadzenia do wybranych zagadnień muzyki współczesnej, jednak nie jest wprowadzeniem wyłącznie teoretycznym. W drugiej części wykładu przystępujemy bowiem do wspólnego wykonania specjalnie opracowanego utworu "Allegretto distruttivo". Przekonujemy się ile muzycznej satysfakcji może płynąć z kreatywnego psucia i niszczenia.Premiera odbyła się w ramach cyklu wykładów Uniwersytetu Dzieci w lutym 2020r. w OlsztynieTyuł: Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?Wykładowcy: Jarek Kordaczuk i Izabela Kościesza // Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych*   *   *[Przedmioty]papier A3 lub A4 do darcia i gnieceniafolia do przebijania i gniecenialistewki drewniane do łamaniabalony do pocierania przebijaniaprzedmioty do rozsypywania (klocki)[Sensory]rozstrojony fortepianrozklekotane skrzypce, kontrabasprzedęta trąbka, flet[Działania grupowe]1. Papier    /rozdarcie szybkie    /darcie powolne    /gniecenie2. Listewki    /łamanie    /stukanie    /pocieranie3. Balony    /przebicie    /pocieranie palcami    /uderzanie o dłoń (lub blat)4. Głos   /mówienie   /krzykDziałanie soloweS1. Pudło z klockami    /wysypywanie Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Izabela Kościesza Utwory sonokinetyczne Małgosia Wawruk Matryca sensoryczna Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Jarek Kordaczuk
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne
Muzyka improwizowanaUtwory sonokinetyczne

Allegretto distruttivo

Wykład interaktywny "Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?"

Muzyka, partytura graficzna: Jarek Kordaczuk

Zamówienie: Uniwersytet Dzieci


Allegretto distruttivo
Can you make music out of broken sounds?

Music, graphic score & conducting: Jarek Kordaczuk

Performers: Children's University Audience & Izabela Kościesza

Allegretto distruttivo
Wykład interaktywny "Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?"

Wykład pt. "Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?" opowiada o nietypowych dźwiękach wykorzystywanych w muzyce współczesnej, w szczególności o dźwiękach, które wynikają z różnego rodzaju destrukcji. Przykładem może być tu dźwięk tłuczonego szkła czy granie na zepsutym instrumencie. Wykorzystanie tego typu dźwięków to jeden z najbardziej ewidentnych wyznaczników różnicy pomiędzy muzyką klasyczną a awangardową. Wykład jest rodzajem wprowadzenia do wybranych zagadnień muzyki współczesnej, jednak nie jest wprowadzeniem wyłącznie teoretycznym. W drugiej części wykładu przystępujemy bowiem do wspólnego wykonania specjalnie opracowanego utworu "Allegretto distruttivo". Przekonujemy się ile muzycznej satysfakcji może płynąć z kreatywnego psucia i niszczenia.

Premiera odbyła się w ramach cyklu wykładów Uniwersytetu Dzieci w lutym 2020r. w Olsztynie
Tyuł: Czy z popsutych dźwięków można stworzyć muzykę?
Wykładowcy: Jarek Kordaczuk i Izabela Kościesza // Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych

*   *   *

[Przedmioty]
papier A3 lub A4 do darcia i gniecenia
folia do przebijania i gniecenia
listewki drewniane do łamania
balony do pocierania przebijania
przedmioty do rozsypywania (klocki)

[Sensory]
rozstrojony fortepian
rozklekotane skrzypce, kontrabas
przedęta trąbka, flet

[Działania grupowe]

1. Papier
    /rozdarcie szybkie
    /darcie powolne
    /gniecenie

2. Listewki
    /łamanie
    /stukanie
    /pocieranie

3. Balony
    /przebicie
    /pocieranie palcami
    /uderzanie o dłoń (lub blat)

4. Głos
   /mówienie
   /krzyk

Działanie solowe

S1. Pudło z klockami
    /wysypywanie