Quantum lyricum // na sensory, elektrody i grupę choreograficzną - Jarek Kordaczuk
Studenci rytmiki jako wykonawcy utworu sonokinetycznego. Wydział Rytmiki Akademii Muzycznej w Poznaniu. Sala Olimpia w Poznaniu. Rejestracja filmowa improwizacji eurytmicznej. Eurytmia i sensory. Elektrody biomedyczne generujące dźwięk. 16 wykonawców utworu Jarka Kordaczuka. Improwizacja ruchowa, improwizacja taneczna. Choreografia improwizowana

Quantum lyricum Utwór na sensory, elektrody i grupę choreograficzną muzyka i projektowanie dźwięku: Jarek Kordaczuk choreografia sonokinetyczna: Agnieszka Chenczke-Orłowska zamówienie: Akademia Muzyczna w Poznaniu Quantum lyricum Quantum lyricumUtwór na sensory, elektrody i grupę choreograficznąZ jednej (quantum) strony wyraźne odwołania do energii mechanicznej gromadzącej się i rozładowującej. Z drugiej (lyricum), pojawia się element subiektywny, jako wątek snujący się w mechaniczno-syntetycznym universum. Grupa tancerzy realizuje zamysł choreograficzny, wypełniając go w dużym stopniu improwizowaną treścią. Zamysł ów nie ogranicza się jednak wyłącznie do warstwy kinetycznej. Poprzez system 16 sensorów ulokowanych w przestrzeni performensu oraz 3 zestawów elektrod przyklejonych do rąk tancerek tworzona jest również dodatkowa warstwa soniczna utworu. Choreografia przybiera postać fal dźwiękowych wpływając tym samym na wynikową muzyczną formę dzieła. Performerzy stają się trybikami sonokinetycznej machiny. Zgodnie ją napędzając. Jednak tu i ówdzie dostrzec można erupcje samoistnych bytów. Nieśmiało ale konsekwentnie wyłamują się z mechanicznej struktury. Wydawać by się mogło, że w rezultacie zmienią ją od środka doprowadzając w efekcie do rozpadu systemu. Czy rzeczywiście tak się dzieje? A może ujawniają jedynie jej liryczną i duchową naturę zachowując mechaniczne status quo?W rejestracji utworu uczestniczyli Zespół Eurytmiczny Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.Wykonawcy:Magda Bartosik, Zuzanna Czerniak, Anna Karolak, Natalia Malicka, Michał Mroczkowski, Aleksandra Nachorska, Klaudia Orłowska, Kornelia Podgórska, Anna Poghosyan, Lilit Poghosyan, Natalia Rogalska, Hanna Smolińska, Emilia Stalmach, Oliwia Szygulska, Kamila Wensierska, Marta Wlazło. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Izabela Kościesza Utwory sonokinetyczne Małgosia Wawruk Matryca sensoryczna Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Jarek Kordaczuk
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne
Muzyka improwizowanaUtwory sonokinetyczne

Quantum lyricum

Utwór na sensory, elektrody i grupę choreograficzną

muzyka i projektowanie dźwięku: Jarek Kordaczuk
choreografia sonokinetyczna: Agnieszka Chenczke-Orłowska

zamówienie: Akademia Muzyczna w Poznaniu


Quantum lyricum
Quantum lyricum
A piece for sensors, electrodes and a choreographic group

music and sound design: Jarek Kordaczuk
sonokinetic choreography: Agnieszka Chenczke-Orłowska

Quantum lyricum
Utwór na sensory, elektrody i grupę choreograficzną

Z jednej (quantum) strony wyraźne odwołania do energii mechanicznej gromadzącej się i rozładowującej. Z drugiej (lyricum), pojawia się element subiektywny, jako wątek snujący się w mechaniczno-syntetycznym universum. Grupa tancerzy realizuje zamysł choreograficzny, wypełniając go w dużym stopniu improwizowaną treścią. Zamysł ów nie ogranicza się jednak wyłącznie do warstwy kinetycznej. Poprzez system 16 sensorów ulokowanych w przestrzeni performensu oraz 3 zestawów elektrod przyklejonych do rąk tancerek tworzona jest również dodatkowa warstwa soniczna utworu. Choreografia przybiera postać fal dźwiękowych wpływając tym samym na wynikową muzyczną formę dzieła. Performerzy stają się trybikami sonokinetycznej machiny. Zgodnie ją napędzając. Jednak tu i ówdzie dostrzec można erupcje samoistnych bytów. Nieśmiało ale konsekwentnie wyłamują się z mechanicznej struktury. Wydawać by się mogło, że w rezultacie zmienią ją od środka doprowadzając w efekcie do rozpadu systemu. Czy rzeczywiście tak się dzieje? A może ujawniają jedynie jej liryczną i duchową naturę zachowując mechaniczne status quo?

W rejestracji utworu uczestniczyli Zespół Eurytmiczny Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Wykonawcy:
Magda Bartosik, Zuzanna Czerniak, Anna Karolak, Natalia Malicka, Michał Mroczkowski, Aleksandra Nachorska, Klaudia Orłowska, Kornelia Podgórska, Anna Poghosyan, Lilit Poghosyan, Natalia Rogalska, Hanna Smolińska, Emilia Stalmach, Oliwia Szygulska, Kamila Wensierska, Marta Wlazło.










------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------