Ceramiczne Struktury Dźwiękowe // instalacja performatywna - Jarek Kordaczuk
Instalacja, wystawa, wernisaż - koncert wernisażowy. Zainteresowanie odbiorców unikatowym charakterem projektu, jego niezwykłością, to z pewnością efekt, do którego zmierza każdy artysta. Tak jest i w przypadku Ceramic Sound Structures. Niewątpliwym walorem o odrobinę edukacyjnym wymierze, jest zapoznanie odbiorców z trendami interdyscyplinarności w sztuce współczesnej - działaniami, których w naszym regionie jest wyjątkowo mało. Autorzy nie wykluczają też możliwości interaktywnego współdziałania z publicznością przy \"ożywianiu\" dźwiękowym obiektów ceramicznych, co poszerzyłoby oddziaływanie projektu o walor socjologiczny (jakim niewątpliwie jest wspólne odkrywanie sztuki). Wymagania techniczne: Nagłośnienie stereo Linie wejściowe: 1ch wokal, 1ch monoctone, 4ch interface komputera Monitory odsłuchowe x2 Oświetlenie obiektów ceramicznych oraz 2 artystów Wsparcie przy instalacji obiektów ceramicznych (podwieszanie na linkach)

Ceramiczne Struktury Dźwiękowe Instalacja performatywna Jarek Kordaczuk - muzyka Alicja Borsiak-Śleszyńska - ceramika, głos Izabela Kościesza - słowa Zamówienie: Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Obiekty dźwiękowe Ceramiczne Struktury Dźwiękowe instalacja performatywna Autorzy projektu: Jarek Kordaczuk - muzyka Izabela Kościesza - słowa Alicja Borsiak-Śleszyńska - obiekty ceramiczneOpis: Ceramic Sound Structures (CSS) to projekt łączący dwie, wydawałoby się odległe dziedziny sztuki: ceramikę artystyczną i muzykę. Tradycyjnym sposobem doświadczania dzieł ceramicznych jest ich oglądanie i dotykanie. Autorzy Ceramic Sound Structures rozszerzają ten zakres doświadczania o słuchanie. Tak, odbiorcy mogą usłyszeć ceramikę. Skonfrontować reakcję ucha z pozostałymi zmysłami. Doświadczyć procesu rozgrywania się w czasie w doświadczaniu sztuk plastycznych. Stworzono obiekty ceramiczne, których kształt jest skorelowany z określonymi właściwościami akustycznymi... Rozmieszczone w przestrzeni obiekty ceramiczne pobudzane są do drgań za pomocą różnych, specjalnie dobranych silniczków elektrycznych i solenoidów. Drgające przedmioty wydają dźwięki - jak mówi zasada akustyki. Zatem słyszymy ich inherentne brzmienia. Nie poprzestano jednak na samym odkryciu ich dźwiękowych walorów. Sterując silniczkami za pomocą odpowiedniego interfejsu, łącząc dźwięki obiektów z dźwiękami elektronicznymi oraz głosem wykonany zostaje utwór, którego forma muzyczna powoduje wspomniane już wcześniej czasowe doświadczanie działa plastycznego. To trochę tak jakby obrazy w galerii portretów nagle zaczęły gadać. Projekt jest unikatowy, ma charakter eksperymentalny i intermedialny. Wykonawcy:Alicja Borsiak-Śleszyńska - głosJarek Kordaczuk - sterowanie ceramicznymi obiektami dźwiękowymi (monoctone)Premiera:30 grudnia 2017, Olsztyn Zamykam oczy Izabela Kościesza Zamykam oczy A [0:02] A1 [1:22]Zamykam oczy niech niesie mnie wiatrPrzenika przeze mnie cichym szmeremNoc raz szara raz czarna jestJakby księżyc nie wiedział czy wyjsć zza chmur Czy schować się w nich do ranaWoda ze strumienia cicho śpiewaBy za chwilę rozbić się kaskadą o kamienie A ja nadal płynę z wiatremZanikam w jego objęciachSłyszę już tylko ciche bicie mojego serca i oddechB [2:40]Zatykam uszyGłośna awantura ptaków przenika mnie na wskroś Mój krzyk wtóruje jazgotowiC [4:00]Kulę ciałoDo bóluAż przychodzi wytęskniona ciszaD [6:02] (powtarzane chaotycznie wyrazy)Deszcz wyrywa mnie z płytkiego snuSzelest liści odbija się głośnym echem w moim cieleWiruje w brzuchu chcąc wydostać się na zewnątrz Wydycham go razem z powietrzemD1 [7:38] (powtarzana cała fraza)Zamykam oczy niech niesie mnie wiatrPrzenika przeze mnie cichym szmeremNoc raz szara jest raz czarnaE [8:48]Aż jestem w środku zupełnie pustaF [9:57]Aż jestem w środku zupełnie pustaG [11:15]Prostuję się i oddycham głębokoWokół tylko znajome dźwięki[: Prostuję się i oddycham głęboko :]H [11:59]I [12:15]Łapię oddechWyciągam ręceI1 [13:18]Wiatr unosi mnie nad światem Przenika cichym szmeremJestem bezpieczna Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych Izabela Kościesza Utwory sonokinetyczne Małgosia Wawruk Matryca sensoryczna Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Jarek Kordaczuk
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne
Muzyka improwizowanaUtwory sonokinetyczne

Ceramiczne Struktury Dźwiękowe

Instalacja performatywna

Jarek Kordaczuk - muzyka
Alicja Borsiak-Śleszyńska - ceramika, głos
Izabela Kościesza - słowa

Zamówienie: Wytwórnia Zdarzeń Sonokinetycznych


Ceramiczne Struktury Dźwiękowe
music: Jarek Kordaczuk
words: Izabela Kościsza
ceramic objects: Alicja Borsiak-Śleszyńska

Jarek Kordaczuk - CSS driver (monoctone, micro motors)
Alicja Borsiak-Śleszyńska - voice

Ceramiczne Struktury Dźwiękowe
instalacja performatywna

Autorzy projektu:
Jarek Kordaczuk - muzyka
Izabela Kościesza - słowa
Alicja Borsiak-Śleszyńska - obiekty ceramiczne

Opis:
Ceramic Sound Structures (CSS) to projekt łączący dwie, wydawałoby się odległe dziedziny sztuki: ceramikę artystyczną i muzykę. Tradycyjnym sposobem doświadczania dzieł ceramicznych jest ich oglądanie i dotykanie. Autorzy Ceramic Sound Structures rozszerzają ten zakres doświadczania o słuchanie. Tak, odbiorcy mogą usłyszeć ceramikę. Skonfrontować reakcję ucha z pozostałymi zmysłami. Doświadczyć procesu rozgrywania się w czasie w doświadczaniu sztuk plastycznych. Stworzono obiekty ceramiczne, których kształt jest skorelowany z określonymi właściwościami akustycznymi...



Rozmieszczone w przestrzeni obiekty ceramiczne pobudzane są do drgań za pomocą różnych, specjalnie dobranych silniczków elektrycznych i solenoidów. Drgające przedmioty wydają dźwięki - jak mówi zasada akustyki. Zatem słyszymy ich inherentne brzmienia. Nie poprzestano jednak na samym odkryciu ich dźwiękowych walorów. Sterując silniczkami za pomocą odpowiedniego interfejsu, łącząc dźwięki obiektów z dźwiękami elektronicznymi oraz głosem wykonany zostaje utwór, którego forma muzyczna powoduje wspomniane już wcześniej czasowe doświadczanie działa plastycznego. To trochę tak jakby obrazy w galerii portretów nagle zaczęły gadać. Projekt jest unikatowy, ma charakter eksperymentalny i intermedialny.



Wykonawcy:
Alicja Borsiak-Śleszyńska - głos
Jarek Kordaczuk - sterowanie ceramicznymi obiektami dźwiękowymi (monoctone)

Premiera:
30 grudnia 2017, Olsztyn


Izabela Kościesza

Zamykam oczy



A [0:02]

A1 [1:22]
Zamykam oczy niech niesie mnie wiatr
Przenika przeze mnie cichym szmerem
Noc raz szara raz czarna jest
Jakby księżyc nie wiedział czy wyjsć zza chmur
Czy schować się w nich do rana
Woda ze strumienia cicho śpiewa
By za chwilę rozbić się kaskadą o kamienie
A ja nadal płynę z wiatrem
Zanikam w jego objęciach
Słyszę już tylko ciche bicie mojego serca i oddech

B [2:40]
Zatykam uszy
Głośna awantura ptaków przenika mnie na wskroś
Mój krzyk wtóruje jazgotowi

C [4:00]
Kulę ciało
Do bólu
Aż przychodzi wytęskniona cisza

D [6:02] (powtarzane chaotycznie wyrazy)
Deszcz wyrywa mnie z płytkiego snu
Szelest liści odbija się głośnym echem w moim ciele
Wiruje w brzuchu chcąc wydostać się na zewnątrz
Wydycham go razem z powietrzem

D1 [7:38] (powtarzana cała fraza)
Zamykam oczy niech niesie mnie wiatr
Przenika przeze mnie cichym szmerem
Noc raz szara jest raz czarna

E [8:48]
Aż jestem w środku zupełnie pusta

F [9:57]
Aż jestem w środku zupełnie pusta

G [11:15]
Prostuję się i oddycham głęboko
Wokół tylko znajome dźwięki
[: Prostuję się i oddycham głęboko :]

H [11:59]

I [12:15]
Łapię oddech
Wyciągam ręce

I1 [13:18]
Wiatr unosi mnie nad światem
Przenika cichym szmerem
Jestem bezpieczna