Etiudy sugestywne :: cykl zgrzytów i skrobań na skrzypce i komputer - Jarek Kordaczuk
muzyka Jarosław Kordaczuk, muzyka eksperymentalna, Aureliusz Goliński, skrzypce, przetwarzanie dźwięku, muzyka awangardowa, muzyka na skrzypce, muzyka skrzypcowa, zgrzyty, piski, skrobania, stuki

Etiudy sugestywne Transformacje komputerowe dźwięków generowanych przez skrzypce. Muzyka eksperymentalna. skrzypce: Aureliusz Goliński przetwarzanie: Jarek Kordaczuk Jak to było   Ano było to tak. Siedzieliśmy se z Golkiem na piasku nad Bałtyckim Morzem, dzieci biegały, żony się opalały, słonko świeciło. Oj mocno świeciło i mocno też grzało. No i nam chyba przygrzało. Bo tak se pomyśleliśmy, co by tu robić w tym pięknym wakacyjnym czasie, tak bardzo wolnym od pracy. - "Jak to co? Popracujmy!". I tak wziął Golek skrzypce (bo nigdzie się bez nich nie rusza) a ja mikrofon (bo to samo) i on jęczał, skrobał, pukał, stukał, piszczał i kwiczał... a ja nagrywałem. Po powrocie z "aktywnego" wypoczynku do domu wziąłem się za czyszczenie, brudzenie, przetwarzanie, montowanie tego wszystkiego com przywiózł znad naszego pięknego morza. Za punkt honoru postawiłem sobie, że nie dodam żadnego dźwięku "od siebie". Brzmieć będą tylko skrzypce Golka, ale za to czasem zorane niemiłosiernie przez mojego peceta. Po orce płytkiej i głębokiej sześć kawałków się wydzieliło. Kilka lat myślałem nad oryginalną nazwą dla każdego z nich. Wreszcie udało się trafić w słowa. Pierwszy z nich nazwałem Etiuda 1, drugi Etiuda 2, trzeci Etiuda 3, czwarty Etiuda 5 (bo się pomyliłem), piąty Etiuda 4 (by zatrzeć ślad po swoim błędzie), ostatni zaś Etiuda 6. Tak oto powstały Etiudy 1-6 zwane od tej pory sugestywnymi. J. Golek (Aureliusz Goliński) z Mielenkiem w tle. Muzyka eksperymentalna Instalacje Muzyka chóralna Utwory solowe Muzyka improwizowana Muzyka akusmatyczna Muzyka elektroniczna Monoctone Utwory dla dzieci Jarek Kordaczuk mp3 Dark Energy Agnieszka Kołodyńska Pantomima Muzyka elektroakustyczna Muzyka instrumentalno-wokalna Muzyka instrumentalna Muzyczne interpretacje baśni Kompozycje Adam Smoczyński Muzyka sakralna EWI ProForma Muzyka teatralna Jan Brzechwa Julian Tuwim Sebastian Wypych Piosenka poetycka Poezja śpiewana Jarosław Kordaczuk Aranżacje Wideoklipy Filmy animowane Titelituralia Utwory onomatopeiczne Teatr dźwięku Pokój pełen baśni Centrum Sztuki Dziecka Cezary Konrad Krzysztof Herdzin Basia Raduszkiewicz Muzyka dla dzieci

English
Wszystkie projekty
Wszystkie projekty
Basia RaduszkiewiczMuzyka improwizowana
Centrum Sztuki DzieckaMuzyka instrumentalna
MonoctoneMuzyka instrumentalno-wokalna
Muzyczne interpretacje baśniMuzyka teatralna
Muzyka akusmatycznaPiosenka poetycka
Muzyka dla dzieciTeatr dźwięku
Muzyka eksperymentalnaUtwory dla dzieci
Muzyka elektroakustycznaUtwory onomatopeiczne

Etiudy sugestywne

Transformacje komputerowe dźwięków generowanych przez skrzypce. Muzyka eksperymentalna.

skrzypce: Aureliusz Goliński
przetwarzanie: Jarek Kordaczuk

Etiuda 1
Etiuda 2
Etiuda 3
Etiuda 4
Etiuda 5
Etiuda 6
 
Ano było to tak. Siedzieliśmy se z Golkiem na piasku nad Bałtyckim Morzem, dzieci biegały, żony się opalały, słonko świeciło. Oj mocno świeciło i mocno też grzało. No i nam chyba przygrzało. Bo tak se pomyśleliśmy, co by tu robić w tym pięknym wakacyjnym czasie, tak bardzo wolnym od pracy. - "Jak to co? Popracujmy!".
I tak wziął Golek skrzypce (bo nigdzie się bez nich nie rusza) a ja mikrofon (bo to samo) i on jęczał, skrobał, pukał, stukał, piszczał i kwiczał... a ja nagrywałem.
Po powrocie z "aktywnego" wypoczynku do domu wziąłem się za
czyszczenie, brudzenie, przetwarzanie, montowanie tego wszystkiego com przywiózł znad naszego pięknego morza. Za punkt honoru postawiłem sobie, że nie dodam żadnego dźwięku "od siebie". Brzmieć będą tylko skrzypce Golka, ale za to czasem zorane niemiłosiernie przez mojego peceta.
Po orce płytkiej i głębokiej sześć kawałków się wydzieliło. Kilka lat myślałem nad oryginalną nazwą dla każdego z nich. Wreszcie udało się trafić w słowa. Pierwszy z nich nazwałem Etiuda 1, drugi Etiuda 2, trzeci Etiuda 3, czwarty Etiuda 5 (bo się pomyliłem), piąty Etiuda 4 (by zatrzeć ślad po swoim błędzie), ostatni zaś Etiuda 6.
Tak oto powstały Etiudy 1-6 zwane od tej pory sugestywnymi.
J.

Golek (Aureliusz Goliński) z Mielenkiem w tle.